2016. szeptember 30., péntek

Virágok Book Tag

Valamikor fényévekkel ezelőtt találtam ezt a taget németül, megtetszett, lefordítottam, utána pedig hónapokig hevert a gépem elfeledett zugaiban. Végre elérkezett az idő, hogy ki is töltsem. Remélem, nektek is tetszeni fog! :)

Rózsa- a legszebb szerelmi történet
Fogós kérdés, ugyanis nem vagyok a szerelmi történetek nagy rajongója, sőt nagyon ritkán olvasok romantikus könyveket, ha pedig mégis, nagyon ritkán nőnek csak a szívemhez. Erre a kérdésre egyetlen könyvvel tudok válaszolni, Emily Brontë Üvöltő szelek című regényével. Tudom, hogy a legszebb szerelmi történet meghatározásként nagyon nehezen húzható rá, de a szememben ez az egyik legjobb szerelmi történet, amit olvastam és ahol a szerzőnek az érzéseket minden máz nélkül, elemi valójukban sikerült megragadnia.

Nefelejcs- egy könyv, amit nem lehet elfelejteni
Több ilyen is van, de amikor először olvastam a kérdést, azonnal Khaled Hosseini Ezeregy tündöklő nap című könyve jutott eszembe. Több, mint másfél éve olvastam, de ha rágondolok, még mindig pontosan emlékszem arra, hogy tört össze a könyv és amikor az utolsó oldalakra értem, hogyan szorult el a torkom és milyen sokáig tartott utána összeszednem magam. 

Orchidea- a legszebb borító
Rengeteg csodaszép borítót tudnék felsorolni, de az aktuális kedvencem Böszörményi Gyulától a Leányrablás Budapesten borítója. Szerintem meseszép az a borító!

Napraforgó- egy könyv, aminek igazi nyári hangulata van
Ha nyár, akkor legyen valami kellemes és hangulatos olvasmány, ezekről a jelzőkről pedig azonnal Sarah Addison Allen könyve, A barackfa titka ugrott be.
  
Százszorszép- egy jó hangulatú könyv
Régen olvastam már Tracy Chevalier könyveit, de a legtöbbjük kapcsán a fantasztikus hangulat maradt meg bennem legerősebb emlékként.  Az első, amit tőle olvastam, a Leány gyöngy fülbevalóval volt, amikor azonnal beleszerettem a szerző írásaiba, utána pedig a többi művét is elolvastam.

Árvácska- egy gonosz szereplő, akit muszáj szeretni
Hmmm... ezen a válaszon sokat gondolkodtam, de legyen Draco Malfoy. Gondolom, őt senkinek sem kell bemutatni és bár Draco sosem tartozott az igazán elvetemült gonoszok közé, hanem csak a körülmények áldozata volt, mást nem tudok ehhez a ponthoz megnevezni.

Pitypang- egy felkapott könyv
Most James Dashnertől Az útvesztő jutott eszembe. Drága húgom régóta győzköd, hogy olvassam el, tudom, hogy sokan szeretik, én pedig folyamatosan ellenállok, bár az akaratomat kezdi a sok rábeszélés megtörni. Szóval lehet, hogy nemsokára az olvasmánylistámra kerül a könyv...

Tulipán- a legjobb barátság fő- és mellékszereplő között
Ehhez a ponthoz semmi sem jutott eszembe, így egy kicsit átalakítottam és nem fő-és mellékszereplő közti barátságra gondoltam, hanem két főszereplő közöttire. Így számomra az első könyv, ami eszembe jutott Khaled Hosseinitől az Ezeregy tündöklő nap, ahol Marjam és Leila barátsága csodaszép és szívfacsaró volt.

Fagyöngy- egy téli történet
Jessica Day George-tól a Sun and Moon, Ice and Snow számomra egy igazi téli történet. A havas északon játszódik, így igazi téli hangulatot csempészett a nyárba, amikor olvastam.

Almavirág- kedvenc újramesélt történeted 
Imádom az újramesélt történeteket, a legtöbbjüket nagyon szeretem. Ehhez a meghatározáshoz először Danielle Paige könyve, a Dorothynak meg kell halnia jutott eszembe, leginkább azért, mert különösen eredetinek találtam az ötletet, miszerint a  bájos kis Dorothyból lett a legrettegettebb gonosz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése