2015. július 14., kedd

Nicolas Barreau: A nő mosolya

Fülszöveg: Véletlenek pedig nincsenek! – vallja Aurélie Bredin, aki édesapja halála után átveszi egy kis párizsi étterem irányítását. Azon a végzetes novemberi napon, amikor olyan boldogtalannak érzi magát, mint még soha, a Szent Lajos-sziget kis könyvesboltjában különös könyvre bukkan: A nő mosolya című regény egyik helyszíne nem más, mint az ő vendéglője, a főhősnő pedig mintha…
Nem, ilyen nincs! Aurélie elhatározza, hogy utánajár a rejtélynek: meg kell ismerkednie a regény írójával. Csakhogy próbálkozásai sorra kudarcot vallanak, mígnem egy szép napon az író levele a postaládájába pottyan. Találkozásuk azonban egészen másképp alakul, mint ahogy elképzelte…


Ennek a könyvnek kapcsán az első dolog, amit be kell vallanom az, hogy a borító azonnal megfogott. El se tudtam képzelni, hogy az, amit ilyen borítóval adnak ki, rossz legyen. A fülszöveget csak később tanulmányoztam át, de akkor már biztos voltam benne, hogy  nekem ezt a könyvet el kell olvasnom, és szerencsére nem is kellett benne csalódnom.

Könnyed, szórakoztató, bájos, hangulatos olvasmány volt, ami már az első oldalakon belopta magát a szívembe. Nagyon franciás volt, egy percig sem lehetett feledni, hogy Párizsban járunk. Olvasás közben mindvégig úgy éreztem, hogy Aurélie társaságában járom én is a város utcáit és vele együtt izgultam azon, hogy valóban csak egy véletlen műve-e az a hasonlóság az élete és a fülszövegben említett könyv között.

Aurélie egy számomra nagyon könnyen megkedvelhető szereplő volt, akinek a mindennapi gondjaival és örömeivel könnyű volt azonosulni. A regény többi szereplőjére nem akarok sok szót vesztegetni, azonban annyit elárulok, hogy ahogy egyre több minden derült ki a titokzatos könyv szerzőjével kapcsolatban, annál többet mosolyogtatott meg mű. Mindenképpen megéri elolvasni, mert sok kellemes percet szerezhetünk vele magunknak, tipikusan olyan olvasmányról van szó, ami tökéletes kikapcsolódást nyújt. Nekem annyira tetszett a történet, hogy azóta a szerző másik könyvét, az Álmaim asszonyát is beszereztem.



3 megjegyzés:

  1. Szia, nem tudod megvan -e ez a könyv pdf-ben, és ha igen, le tudod linkelni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Kérlek, itt ne kérj PDF-könyvet, nem foglalkozom ilyenekkel. Nézz be inkább a könyvtárba.

      Törlés
  2. Szia, nem tudod megvan -e ez a könyv pdf-ben, és ha igen, le tudod linkelni?

    VálaszTörlés