2016. január 31., vasárnap

Dan Wells: Partials - Részben ember

Fülszöveg: Az emberi faj a teljes megsemmisülés szélén áll, miután a Részlegesekkel – az emberekhez megtévesztésig hasonlító, ám mesterségesen előállított szerves lényekkel – folytatott háború megtizedelte a népességet. Az ott bevetett RM nevű vírus néhány tízezerre redukálta a túlélők számát, akik Long Islanden rendezkedtek be, míg a Részlegesek rejtélyes módon visszavonultak. Bármikor lecsaphatnak újra, de ennél is sürgetőbb probléma, hogy egy évtizede nem született az RM-re immunis csecsemő.
Kira, egy tizenhat éves orvostanhallgató a saját bőrén tapasztalja meg, ahogy az RM miatt az emberiség maradéka lassan kipusztul, miközben a kötelező terhességi törvény a polgárháború szélére sodorja őket. Kira nem hajlandó tétlenül nézni az eseményeket, mindent elkövet, hogy megtalálja a vírus gyógymódját. Erőfeszítései közben döbben rá: mind az emberiség, mind a Részlegesek túlélése azon múlik, sikerül-e felfednie a két faj közötti kapcsolatot – amelyet az emberiség vagy elfelejtett, vagy soha nem is tudott róla.
Dan Wells, a Nem vagyok sorozatgyilkos méltán elismert szerzője izgalmas utazásra invitálja az olvasót egy olyan világba, amelyben maga az emberi lét fogalma kérdőjeleződik meg – ahol emberi mivoltunk egyben a legnagyobb hátrányunk és egyetlen reményünk a túlélésre.

Legelőször is azt kell leszögeznem ezzel a könyvvel kapcsolatban, hogy valószínűleg sosem olvastam volna el, ha a testvérem nem lenne nagy rajongója a szerzőnek és nem rágta volna folyamatosan a fülemet, hogy olvassak el egy könyvet Dan Wellstől. Egy idő után engedtem a rábeszélésnek és így került kezembe a Részlegesek sorozat első darabja (ugyanis az összes része megvan már, és csak akkor fogok bele szívesen sorozatokba, ha már az összes rész kéznél van). Egyébként is, vágytam már valami jó kis disztópiára, ez a könyv pedig tökéletesnek tűnt erre a célra.

A kapcsolatunk mégis valahogy döcögősen indult ezzel a regénnyel. Nagyon nehezen rázódtam bele (ebben persze az sem segített, hogy olvasni sem igazán volt időm), valójában csak a végére sikerült igazán beleélnem magam a történetbe. Nem tudom, hogy mi volt ennek az oka, ugyanis ha utólag visszagondolok rá, a történetben nem találok semmi kivetnivalót. Érdekes az alapötlet, a történet izgalmas és fordulatos, de valahogy mégsem ragadott magával olyan mértékben, ahogy egy-egy jó könyv szokott.

A szereplőkkel kapcsolatban már volt egy problémám, mégpedig a főszereplő lány, Kira. Engem valami oknál fogva elképesztően idegesített, szerintem elég szeleburdi volt, aki a döntéseit nem igazán gondolta át. A barátját, Marcust szintén hozzá hasonló karakternek tartottam, valamiért őt sem szerettem. A Részlegesekről és Sammről (aki maga is Részleges) szívesen olvastam volna még, az a szál jobban érdekelt volna, de gondolom róluk a következő részben esik majd több szó. Ennek ellenére az egész szereplőgárdából őt sikerült leginkább megkedvelnem és persze Jaydent.   

Valójában annak ellenére, hogy körülbelül csak a könyv utolsó negyedét sikerült igazán élveznem, biztosan el fogom olvasni a folytatásokat is. Még többet szeretnék tudni a Részlegesekről, a vírusról és persze arról, hogy az emberekkel ezután mi fog történni. Azt pedig remélem, hogy Kira a következő részben már egy kicsit változtat a viselkedésén és nem fog ilyen könnyen kikergetni a világból néhány akciójával.

2 megjegyzés:

  1. Az első résszel még én sem kötöttem igazán barátságot, de a második már határozottan tetszett. :) Bea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel megnyugtattál :) Remélem, nekem is jobban fog tetszeni a következő rész :D

      Törlés