2015. október 11., vasárnap

Liebster Blog Award Díj :)

Nem számítottam rá, de elérkezett az idő, amikor a blog megkapta az első díját, a Liebster Blog Awardot Zsófitól és Beától. Ezúton is szeretném megköszönni nekik, az ő válaszaikat pedig itt olvashatjátok. Jaj, és ezer bocsánat, amiért ilyen sokáig ültem ezen a bejegyzésen :)


Elsőként essen néhány szó a díjról:

A kezdeményezés Németországból indult, amelyet bloggerek adják egymásnak. Leginkább azt szeretnék vele elérni, hogy az olvasók jobban megismerjék a bloggert, illetve megtudják azt is, hogy ő kiket olvas, és kiket ajánl olvasásra. Éppen ezért van egy marketing háttere is, hiszen a blogger tovább is adja a díjat, nemcsak megkapja.
A liebster szó jelentése egyébként kellemes, értékes, legkedvesebb, amely utal arra, hogy az odaítélő szívesen jár vissza az adott blogra, és éppen ezért is ajánlja. Fontos megemlíteni azt is, hogy a lánclevelekhez hasonló módon terjed, és a jelölés során nincsen semmilyen tartalmi megkötés. Nemcsak könyves, filmes blogok kaphatják meg, hanem ugyanúgy oda lehet ítélni egy kismama blognak, vagy akár egy gasztroblognak. A jelölésekkel is elárulja egy blogger magáról, hogy melyek azok a területek, amelyekről szívesen olvas. A Liebster Blog Award-ot egyébként nem kötelező továbbadni, de felesleges megszakítani a láncot, hiszen ez mindenkinek elismerést jelent, és ha valami tetszik, akkor dicsérjük meg nyugodtan. Díjat adni pedig szép gesztus.
A díj kötelezettséggel jár, amelynek itt vannak a szabályai. Fontos, hogy a szabályok változhatnak, és maguk a bloggerek is alakítanak rajta:
- Írd meg, hogy kitől kaptad a díjat, linkeld be a posztodba a blogját!
- Írj 10 olyan dolgot magadról, ami nem köztudott!
- Válaszolj a jelölő személy által feltett kérdésekre!
- Nevezd meg az új jelölteket és tegyél fel tíz kérdést nekik!
- Értesítsd a blogokat arról, hogy díjat kaptak tőled!
Tíz dolog, amit kevesen tudnak rólam:
1. Bécsben járok egyetemre, méghozzá szlavisztikára. Más szóval németül tanulom az oroszt (amit Ausztriában kezdtem nulláról), a latint (egy szerencsétlen szabály miatt, miszerint latinvizsga szükséges ahhoz, hogy megkapjam a diplomát) és később el fogom kezdeni a lengyelt is. Ezzel az információval pedig általában minden gyanútlan érdeklődőt teljesen ki tudok akasztani :) 

2. Imádok történelmi regényeket olvasni, különösen, ha kevésbé ismert vagy női szemszögből ismerhetem meg a történetet, ennek ellenére a töriórák sosem voltak a kedvenceim.

3. Sokáig féltem a kutyáktól, egészen addig, amíg anyuval haza nem jött két éve egy kutyus. Szegénykém félve besomfordált az udvarba, én még jobban féltem tőle, és mivel gazdája nem került elő, maradt. Pár napig féltem bemenni az udvarba, de azóta imádom és minden kutyát kényszeresen megsimogatok :)

4. Elég sokáig megvagyok anélkül, hogy filmeket vagy sorozatot nézzek, de ha egyszer elkap egy hullám, akkor sokáig olvasni is elfelejtek miatta.

5. Különös tehetségem van ahhoz, hogy egy könyvben ráérezzek arra, hogy melyik szereplő fog végül meghalni, és általában őt kedvelem meg.

6. Imádom a kávét.
7. A szlavisztika és az orosz egyáltalán nem volt tervben, az írásbeli érettségi után, májusban hirtelen felindulásból jelentkeztem rá, azóta pedig teljesen belebolondultam.

8. Mindig hatalmas szenvedéssel jár, hogy kiválasszam, melyik könyvet fogom legközelebb olvasni. Általában többe is beleolvasok, mire képes vagyok dönteni.

9. Imádom a táskákat, már-már beteges, hogy mennyit vagyok képes venni.

10. Nem vagyok én jó ezekben a kérdéssorokban, vért izzadtam, mire eljutottam a tizedik pontig :)

Zsófi és Bea kérdései:

1. Egy könyv elolvasása után azonnal megírod az értékelésed, vagy vársz egy-két napot, hogy kialakuljon a véleményed, letisztuljanak a dolgok?
Mindkét módszert kipróbáltam, de nálam az vált be, ha várok egy-két napot. Ha azonnal megírom az értékelést, akkor abból csak egy kusza zagyvaság lesz. (Bár a jobban belegondolok, mindennel hasonló módszerem van. Vizsga előtt egy nappal már a tananyagba se merek belenézni, mert könnyen összezavarom magam és másnapra mindent képes vagyok elfelejteni.)

2. Olvasol-e két, esetleg több könyvet egyszerre?
Normális esetben semmiképpen. Azt szeretem az olvasásban, ha igazán mélyen elmerülhetek egy világban, így nem szívesen olvasok több könyvet egyszerre. Ha mégis előfordul, annak általában a kötelezők túladagolása az oka, legutóbb például akkor csináltam ilyet, amikor besokalltam Paszternak Zsivago doktorából.
3. Az első könyves kérdést nem hagyhatjuk ki. Mi volt az első (saját olvasatú) könyved?
Sajnos erre nem emlékszem. Erről a korszakról csak annyi emlékem van, hogy lassan tanultam meg olvasni és minden porcikám tiltakozott ellene :))
4. Kedvenc meséd? Könyvben és filmben is szeretnénk tudni. 
Régebben imádtam a Grimm legszebb meséit, filmben pedig A Szépség és a Szörnyeteget néztem rongyosra. Valójában a mai napig az egyik kedvencem, illetve újabban a meseátiratokba is belebolondultam.

5. Mi a kedvenc zenéd és zenei stílusod?
Ez általában a hangulatomtól függ nagy mértékben, bár az utóbbi időben a klasszikus zene volt terítéken, ugyanis az nem zavar tanulás közben.
6. Van-e olyan családtagod, aki kifogásolja, hogy túl sok időt töltesz blogolással, olvasással? (Mert nekünk van.:))
Szerencsére nincs :))
7.Van-e hozzád hasonló könyvmoly a családban?
A húgom, Évi szintén sokat olvas, bár teljesen más könyvek érdekelnek minket.
8. Milyen filmet néztél legutóbb? Tetszett-e?
Nem vagyok benne teljesen biztos, de szerintem az Ilyen az élet című film volt az, amit legutóbb az elejétől a végéig megnéztem. De nem emlékszem pontosan, ugyanis az utóbbi időben nagyon ritkán néztem filmeket (erre is csak véletlenül kapcsoltam oda és annyira édes volt, hogy végignéztem :))
9. Kedvenc íróid?
Philippa Gregory, Tracy Chevalier, Sarah Addison Allen és Jodi Picoult.
10. Van-e valami babonád?
Nincs, de például ha egy vizsga előtt állok és eszembe jut valami babona, miszerint mit tegyek vagy ne tegyek, hogy szerencsém legyen, akkor arra odafigyelek, legalábbis nem merem megkísérteni a sorsot :)

Nos, ezzel elérkeztem a kérdéssor végére. Most kellene továbbküldenem a díjat más bloggereknek, de ahogy néztem, a kérdéssort már nagyon sok ember megkapta, ráadásul most sokat kell tanulnom még néhány hétig, így saját kérdések kitalálásához sajnos most nincs igazán se kedvem, se energiám. Szóval sajnálom, de most én leszek az, aki megszakítja a láncot, de még egyszer köszönöm, hogy hozzám is eljutott :)

2 megjegyzés:

  1. Hú Te aztán jó sok nyelven fogsz beszélni! :) csodálom, hogy van időd egyáltalán olvasni. :)
    Nem is tudtam, hogy a tesód is könybes blogot ír, vaggyis inkább azt nem tudtam, hogy Évy a tesód, az ő blogjukat is szoktam olvasgatni. :)
    A filmekkel mi is így vagyunk, már rég nem néztünk semmit....
    Örülünk, hogy kitöltötted. Zsófi :) (akkor Bécsben nem is vagy olyan messze tőlünk:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, hogy mindegyiken fogok is tudni, imádom őket :) Olvasni pedig mindig van időm :) Simán lehet két óra között, a metrón és amíg eljutok Bécsig :)
      Úgy tűnik, ez könyvmolyokra jellemző betegség, hogy a filmek valahogy elmaradnak. Legalábbis nálam mindeig közbeszól egy izgalmas könyv vagy az, hogy egy egész filmre nincs időm, félbehagyni meg nem akarom...
      Én is örülök, hogy végre ki tudtam tölteni (kicsit el voltam havazva az irodalomvizsga miatt) Igen, egyszer láttam Molyon az adatlapotokon, hogy Sopronban laktok, tényleg közel vagyunk egymáshoz :))

      Törlés