Fülszöveg: A gyönyörű, ámde mocskos szájú firenzei prostituált, Luciana
Vetra odaadóan űzi mesterségét a Ponte Vecchio hídján. Szépsége jómódú
ügyfeleket vonz, akik közül az egyik legelőkelőbb megkéri, hogy álljon modellt
egy festő barátjának. Így Luciana, hamarosan Flóra szerepében találja magát, és
Sandro Botticelli híres festményének, a Primaverának egyik központi alakja
lesz. Mivel fizetséget nem kapott, Luciana ellopja a cartonét, a hatalmas
festmény előzetes vázlatát. A lány azonban emiatt – a tudta nélkül – halálos
titokra bukkant, s az élete veszélybe kerül. Üldözői nem kímélnek senkit sem
körülötte, mivel úgy gondolják – a festőnél elejtett néhány megjegyzése alapján
–, valahogyan fényt derített az oly gondosan eltitkolt szövetkezésükre.
Menekülés közben segítségért az egyetlen férfihoz fordul, akiben úgy érzi, megbízhat: a jóképű fiatal, ámde bosszantóan művelt Guido Della Torre baráthoz
.
A szerzetes és a kurtizán furcsa, romantikus párosa halálos veszedelembe kerül, mikor a reneszánsz kori Itália kilenc városát felölelő hajsza közben igyekeznek megfejteni a festmény titkát. Abban hisznek, hogyha kiderítik, mit rejt a mű, akkor az életüket is megmenthetik.
Menekülés közben segítségért az egyetlen férfihoz fordul, akiben úgy érzi, megbízhat: a jóképű fiatal, ámde bosszantóan művelt Guido Della Torre baráthoz
.
A szerzetes és a kurtizán furcsa, romantikus párosa halálos veszedelembe kerül, mikor a reneszánsz kori Itália kilenc városát felölelő hajsza közben igyekeznek megfejteni a festmény titkát. Abban hisznek, hogyha kiderítik, mit rejt a mű, akkor az életüket is megmenthetik.
Miközben fény derül számos titokra, Luciana érzékletes és szabad szájú
beszámolói révén megelevenednek előttünk a különböző városok, hagyományok és
történelmi személyiségek, mintha magunk is velük együtt rónánk Itália útjait.
Már régen felfigyeltem Marina Fiorato könyveire,
ennek ellenére féltem belevágni az olvasásba. Egy festménybe rejtett titok a
reneszánsz Itáliában? Nem tudtam, hogy mégis milyen történetet kerekít ki az
írónő ebből a témából, de miután elkezdtem olvasni, hamar rájöttem, hogy
feleslegesen ijedtem meg a témaválasztástól. (Az utószóból pedig az is kiderül,
hogy a regény alapját képező elmélet pedig nem a szerző képzeletének vad
szüleménye, hanem Enrico Guidani tanulmánya adta az alapötletet.)
Alig kezdtem bele a könyvbe, máris láttam, hogy egy
fordulatos, lendületes olvasmányt tartok a kezemben. A későbbiekben nem győztem
kapkodni a fejemet, ahogy a főszereplők bejárták a különböző itáliai városokat:
Firenzét, Pisát, Nápolyt, Rómát, Velencét, Bolzanót és Milánót. Az írónő
emellett érdekesen írt a reneszánsz időkről is, és nagyon tetszett az is, hogy
a könyv néhány karaktere valós történelmi alakok közül került ki. A könyvnek
valójában egyetlen hibája volt, mégpedig a kiszámíthatósága. A nyomozást
leszámítva az események alakulása nem okozott nagy meglepetést, ahogyan a
végkifejlet sem. Valójában a romantikus regényekre jellemző összes klisével
találkozhatunk a könyv olvasása közben, de ezek szerencsére sosem voltak igazán
zavaróak.
Nagyon megkedveltem a két főszereplőt, Lucianát és
Guidót is. A szabad szájú utcalány meséli el a történetet, az ő szemén
keresztül láthatjuk a művelt, fiatal, jóképű szerzetest, akivel nagyon
szórakoztató párost alkotnak. A párbeszédeket pedig Luciana kommentárjai is
nagyon élvezetessé teszik és rengeteg vidám és megmosolyogtató momentummal
szolgálnak. A szóváltásaik és Guido barát szüntelen „okoskodása” nagyon
élvezetessé tették a regényt és hiába volt borítékolható a végkifejlet,
mindvégig szurkoltam a párosnak
A könyv elolvasását nem bántam meg, hiszen mindent
összevetve egy szórakoztató regényt kaptam, ami ideális kikapcsolódást nyújtott
a kötelezők között. A mű minden benne található klisével együtt megállta a
helyét, ráadásul Marina Fiorato tud írni és gyönyörűen bánik a szavakkal. Más
könyvet még nem olvastam az írónőtől, de ezek után a lehető leghamarabb fogom
beszerezni és elolvasni a többi regényét is.
.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése