2017. február 3., péntek

Classic Book Tag

Sajnos az utóbbi időben nem tudtam rendszeresen bejegyzésekkel készülni, de most reményeim szerint sikerül visszatérni a normális kerékvágásba. Addig is ezt a taget hozom, amit Lonette blogján találtam. Az ő válaszait itt olvashatjátok el.

Egy felkapott klasszikus, amit nem kedveltél
Jane Austentől a Büszkeség és balítélet volt ilyen. Nem volt rossz könyv, de nem varázsolt el igazán és nem értettem, miért ennyire népszerű. Nehezen haladtam vele, nem is kötött le igazán és emiatt nem fért a fejembe, hogy mitől az egyik legolvasottabb klasszikus.

A kedvenc időszakod, amiről olvastál
Egyértelműen a XIX. század, a legtöbb kedvencem is ebben a korban játszódik. 

A kedvenc tündérmeséd
A Szépség és a Szörnyeteg az örök kedvencem, több okból is. Először is, olvasást szerető, intelligens hősnőnk van, nem egy magatehetetlen, megmentésre váró lány, másrészt számomra mindig is szívet melengető volt az az eleme, miszerint a lány képes a külső mögé látni és a belső értékekre koncentrálni.

Az a klasszikus, amit kínos, hogy nem olvastál
Most semmi ilyesmi nem jut eszembe. Meglehetősen sok klasszikust olvastam, így nem tudok egy olyat sem megnevezni, ami kimaradt volna az életemből és emiatt kínosan kellene éreznem magam.

Top 5 klasszikus, amit el szeretnél olvasni
Régóta tervezem elolvasni Dosztojevszkijtől A Karamazov testvéreket, illetve Thomas Hardytól az Egy tiszta nőt. Két viktoriánus regény is van, ami sajnálatos módon kimaradt, az egyik Anne Brontë könyve, a Wildfell asszonya, a másik Jane Austentól az Értelem és érzelem. Németh László Iszony című regénye is érdekesnek tűnik, így az elolvasása is igencsak esedékes.

Kedvenc modern könyved/sorozatod, ami egy klasszikus alapján íródott
Danielle Paige könyve, a Dorothynak meg kell halnia kissé véres, kissé elborult ötlet volt, de nekem épp emiatt tetszett nagyon.

Kedvenc klasszikus adaptációd
Kifejezetten nincs kedvencem, de a Háború és béke legutóbbi, BBC-s feldolgozását nagyon szerettem. Egy teljes bejegyzést szenteltem a sorozatnak, amit ide kattintva el is érhettek.

Legkevésbé kedvelt klasszikus adaptációd
A nyomorultaknak már több feldolgozását is láttam, de egyik sem nyerte el a tetszésemet. Akármelyik változatra is gondolok, mindig elvesztek azok a részek, amiket a könyvben szerettem vagy amik éppenséggel hatással voltak rám.

Kedvenc klasszikus kiadásaid, amit mindenképp meg szeretnél szerezni
Ilyet nem tudok mondani, én inkább a régi kiadásokat szeretem. Eszméletlenül szépek szoktak lenni, jó érzés őket lapozgatni és van egy bizonyos hangulatuk. A kedvencem A Világirodalom Remekei sorozat, leggyakrabban ezek a könyvek kerülnek a kezembe.

Egy kevésbé felkapott klasszikus, amit mindenkinek ajánlanál
Nem igazán tudom, hogy melyik klasszikus számít felkapottnak és melyik nem, de nekem több olyan kedvencem is van, amit mindenkinek ajánlanék. Ilyen Emily Brontëtól az Üvöltő szelek, Dosztojevszkijtől a Bűn és bűnhődés, illetve Victor Hugótól A nyomorultak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése